Hisztimiszti kalandozásai

Élménybeszámolók éttermekről, kávézókról, vendéglátóhelyekről és gasztonómián kívüli élményekről... Pozitív és negatív tapasztalatok, ahogy azt megéltük a párommal... Esetleg konyhai kitérőkkel tarkítva...

Friss topikok

  • szabo.julia: Mi most próbáltuk ki a szabadulós játékok legújabb generációját, a hazavihető küldetést. A LogiKof... (2016.05.31. 21:32) Exithouse - Kasszafúrók

2016.05.22. 16:17 Hisztimiszti

Gyümölcsös csirkemell pataki tálban

Pénteken kaptam egy szép nagy ananászt. Pont kapóra jött, mert valami trópusi gyümölcsös-csirkés ételt akartam főzni hétvégén. Szombaton sikerült mellé egy jó érett mangót is beszereznem és így semmi akadálya nem volt, hogy vasárnap kitaláljam és megfőzzem az ebédet.

Itt látható a végeredmény: Ananászos-mangós csirkemell friss szőlővel

gyumolcsos_csirkemell_2.jpg

Hozzávalók:

  • kb. 1 kg csirkemell
  • 1 nagy ananász
  • 1 érett mangó
  • 1 fürt szőlő (lehet vegyesen is, az enyém szintén ajándékba kapott magnélküli fajta volt)
  • néhány evőkanál olívaolaj (én Görögországból hozott narancsosat használtam)
  • 1 dl görög likőrbor (elhagyható)
  • bors
  • kakukkfű
  • fahéj

Elkészítés:

  • A csirkemelleket megmostam és felkockáztam.
  • A pataki tálam alját bekentem olívaolajjal.
  • A csirkekockákat belehalmoztam, sóztam, borsoztam.
  • Megszórtam kakukkfűvel és fahéjjal, majd  jól összekevertem.
  • A tetejét is meglocsoltam narancsos olívaolajjal.
  • A sütőt benyújtottam (a pataki tálamat nem kell áztatni használat előtt, de hideg sütőbe kell tenni, nehogy a hirtelen hőmérsékletváltozás hatására megrepedjen) és alacsony lángon kezdtem sütni a húst, letakarás nélkül. Közben időnként megkevertem.
  • Mikor a húskockák kifehéredtek, felöntöttem a borral (ennek íze annyira nem érvényesült a narancsos olaj mellett, ezért nyugodtan helyettesíthető vízzel is) és tovább pároltam.
  • Közben megpucoltam az ananászt és a mangót és felkockáztam.
  • Amint a hús félpuhára főtt, hozzáadtam a gyümölcsöket és alufóliával lefedve pároltam tovább.
  • Időnként megkevertem - az ananász bőséges levet engedett, ebben puhult a hús.
  • Amikor már majdnem jó volt a hús, levettem a tálról a fóliát és közepes lángra véve a sütőt elpárologtattam róla a felesleges levet.
  • Amikor a lé java része eltűnt és a hús is szépen megpirult, elzártam a gázt és csukott sütőajtó mellett hagytam a tálat szép lassan lehűlni.
  • A szőlőszemeket megmostam és félbevágtam, majd a kész étel tetejére szórtam őket.

Köretnek krumplipürét csináltam hozzá friss, apróra vágott kápia paprika darabkákkal.

A szép tálalás nem az erősségem, de a kaja isteni finom lett :)

gyumolcsos_csirkemell_korettel.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: saját recept otthon


A bejegyzés trackback címe:

https://hisztimiszti.blog.hu/api/trackback/id/tr598738512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása